Köpvillkor

Roligt att du hittat till 2 systrar!

Hos oss finns inga minimibelopp vid beställningar. Alla beställningar är välkomna!
Du måste dock vara 18 år när du handlar .

Här nedan kan du läsa om våra köpvillkor; betalningsvillkor, leveransvillkor och hur du går tillväga om du önskar returnera eller reklamera varan du köpt.

Den 13 juni 2014 trädde den nya distans- och hemförsäljningslagen i kraft. Här kan du läsa mer om den.

När du genomfört ditt köp har du accepterat det som står i våra köpvillkor. Det är därför viktigt att du läser igenom detta och har du några frågor eller är osäker kan du kontakta oss via email innan du gör ditt köp.

Vi reserverar oss för eventuella fel gällande pris och texter i webbshoppen och fel i vårt lagersaldo som kan bero på en vara visat sig vara trasig/felaktig när den ska levereras.

Betalningssätt

Du kan välja mellan två olika betalsätt:

2 systrar har avtal med PayIq för kortköp och använder 3D Secure som är en standard för säker betalning med kort via internet.

Kortbetalning (VISA, Mastercard)

2 systrar har avtal med Billmate för fakturaköp.

Faktura (betalningsvillkoren för faktura är 14 dagar netto och betalas till Billmate enligt den faktura som Billmate skickar. Faktureringsavgift 29kr tillkommer.
LÄS MER OM Billmate FAKTURA HÄR: FRÅGOR OCH SVAR OM FAKTURA OCH AVI

Betalningar från utlandet

Priser

Alla priser anges i SEK och är inklusive 25% moms, exklusive frakt.

Fraktkostnader

Frakt inom Sverige kostar 49kr. Vid beställningar över 999kr bjuder vi på frakten. Även sjalar är fraktfria!

Frakt till Finland, Danmark, Estland samt övriga Europa kostar 149kr.

Frakt till övriga världen kostar 199kr. Kontakta oss för frågor kring frakt och leverans utanför Sverige.

Leveransvillkor

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas till den e-postadress du angivit på ordern. Kontrollera att du anger rätt e-postadress. Om du inte får orderbekräftelse kan adressen vara felaktig; kontakta oss i sådana fall.

Kontrollera alltid din orderbekräftelse och kontakta oss snarast om något känns oklart.

Leveranssätt

Vi använder oss av Posten för leverans av våra varor. Din beställning kommer till din brevlåda eller till ditt närmaste utlämningsställe (beroende på storlek). Måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe skickas det först en sms eller e-mail- avisering .

Leveranstid

Order på varor som finns i lager mottagna före klockan 14.00 expedieras samma dag. Vid högt tryck kan längre leveranstid förekomma. Vill du ha extra snabb leverans, vänligen kontakta oss!

Paket som ej hämtats

För paket som inte blivit hämtade debiteras en avgift på 400kr för kostnaderna som expedieringen (frakt, returbehandling och packning) orsakat. Posten låter paketen ligga kvar i 14 dagar innan de går i retur.

Returrätt

Du har öppet köp på din order i 14 dagar; dock inget öppet köp på varor med nedsatt pris. Varor ska returneras oskadade och använda. Kunden får betala förlorat värde för en vara som returneras i annat skick än originalskicket.

Det är väldigt viktigt att du kontaktar oss innan du returnerar en vara. Det är kundens ansvar att emballera varan väl; fraktskadade produkter vid retur godkännes och återbetalas ej.

Vid byte eller retur står kunden för fraktkostnader. Vid en retur återför vi beloppet för varuvärdet; inte för frakt, returfrakt och eventuell fakturaavgift.

Reklamationer

Som kund har du reklamationsrätt enligt Allmänna Reklamationsnämnden. Läs mer här.

1. Allmänt

Denna policy avseende integritet och marknadsföring beskriver hur 2Systrar.se.se, samlar in, använder, lämnar ut och lagrar dina personuppgifter.

1.1 Integritetspolicyn gäller då vi tillhandahåller tjänster och produkter i anslutning till köp, serviceärenden och övrig kontakt med 2Systrar.se, såsom besök på webbplats. Integritetspolicyn gäller även den behandling av personuppgifter som görs inom ramen för innehav av ett konto.

1.2 Du ska alltid kunna känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Vi vill med denna Integritetspolicy visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning.

2. Personuppgiftsansvarig

Mailinbags är personuppgiftsansvarig för vår behandling av dina personuppgifter och ansvarar för att sådan behandling sker i enlighet med tillämplig lagstiftning. Vi är även personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter inom ramen för innehav av ett konto.

3. När behandlar vi dina personuppgifter?

3.1 För att du ska kunna besöka vår webbplats, köpa våra varor eller tjänster eller kontakta oss för service eller information måste vi samla in och behandla personuppgifter om dig.

3.2 Vi samlar in och behandlar personuppgifter om dig när du genomför ett köp på vår webbplats, använder dig av vår support, besöker vår webbplats eller när du på annat sätt har kontakt med pss.

3.3 Om du är Kontoinnehavare samlar vi in personuppgifter om dig som du lämnar vid din registrering av kontoinnehav. Vi samlar även in uppgifter om dig under tiden du är Kontoinnehavare inom ramen för ditt kontoinnehav, såsom din inköpshistorik, hur du interagerar med vår webbplats, vilka erbjudanden du varit intresserad av genom att läsa ett mail eller klicka på en länk. Vi behandlar även uppgifter som 2Systrar.se från tid till annan ges tillgång till genom ditt konto. Som Kontoinnehavare kan du när som helst uppdatera dina uppgifter genom att gå in på ”Mina sidor”.

3.4 Vi samlar även in och uppdaterar dina adressuppgifter via tredje parts tjänster för adressuppdatering.

4. Vilka personuppgifter behandlar vi om dig?

4.1 För dig som är kund till oss

De personuppgifter 2Systrar.se samlar in och behandlar om dig i egenskap av kund som genomför köp och använder våra support-tjänster är:

  • Namn och identifikationsnummer (personnummer, nationellt id eller organisationsnummer)
  • Adress
  • Telefonnummer och e-post
  • Betalningsuppgifter
  • Kundnummer
  • IP-adress och information om din användning av vår webbplats

4.2 För dig som är Kontoinnehavare

De personuppgifter vi samlar in och behandlar om dig som är Kontoinnehavare är:

  • Namn och identifikationsnummer (personnummer, nationellt id eller organisationsnummer)
  • Adress
  • Telefonnummer och e-post
  • Betalningsuppgifter
  • Kontoinformation
  • IP-adress och information om din användning av vår webbplats
  • Information om vilka av våra varor eller erbjudanden du varit intresserad av, hur du interagerar med våra nyhetsbrev och vilka av våra event du anmält dig till
  • Uppgifter om dina inköp
  • Information om ditt kontoinnehav
  • Titel och attesträttighet
  • Uppgifter om dina inköp
  • Information om ditt kontoinnehav

5. Varför behandlar vi uppgifter om dig?

5.1 För dig som är kund

Vi behandlar dina personuppgifter för olika ändamål. Huvudsakligen behandlar vi dina personuppgifter i syfte att:

  • Fullgöra våra förpliktelser gentemot dig som kund, såsom genomförande av köp, fakturering och tillhandahållande av support;
  • Möjliggöra allmän kundvård och kundservice, som för att besvara frågor och rätta felaktiga uppgifter;
  • Hantera kundförhållandet och tillhandahålla våra tjänster;
  • Ge dig relevant information och anpassade erbjudanden i nyhetsbrev samt på webben;
  • Bedöma vilka betalningsmetoder vi kan erbjuda dig, till exempel genom kreditbedömningar;
  • Förbättra vårt kunderbjudande, till exempel utveckling av tjänster, produkter och funktioner;
  • Förhindra bedrägerier och utföra riskhantering; samt
  • Följa tillämplig lagstiftning, till exempel bokföringslagar.

Uppgifterna kan även utgöra underlag för marknads- och kundanalyser, marknadsundersökningar, statistik, affärsuppföljning samt affärs- och metodutveckling relaterat till köp av varor och tjänster.

5.2 För dig som är Kontoinnehavare

Utöver uppräkningen ovan behandlar vi personuppgifter om Kontoinnehavare även i syfte att:

  • Administrera kontoinnehavet;
  • Ge dig möjlighet att använda Kontoinnehavets fördelar såsom möjlighet att spara favoriter, förifyllda uppgifter, fler betalningsalternativ, smidigare hantering av ärenden och reklamationer och möjlighet att hantera flera adresser;
  • Tillhandahålla specialerbjudanden;
  • Möjliggöra kommunikation med dig som Kontoinnehavare via post, e-post, telefon eller SMS/MMS; samt
  • Möjliggöra personliga erbjudanden, marknadsföring och eventinbjudningar via telefon, post, e-post samt SMS/MMS.

6. De lagliga grunderna för vår behandling av dina personuppgifter

6.1 Vi baserar behandlingen av dina personuppgifter på ett antal lagliga grunder. Dessa beskrivs i det här avsnittet.

6.2 Vi behandlar bland annat dina personuppgifter för att kunna fullgöra avtalet med dig som kund eller som Kontoinnehavare, så som för att genomföra bokningar, köp och för att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig som Kontoinnehavarare, såsom förenklad administration och orderhistorik. Med stöd av denna lagliga grund behandlar vi även uppgifter dig som Kontoinnehavare, såsom dina inköp, ditt beteende på vår hemsida, din interaktion med 2Systrar.se samt ditt intresse av våra erbjudanden och produkter för att kunna fullgöra vårt åtagande att tillhandahålla dig personliga erbjudanden.

6.3 En del av den behandling av personuppgifter som vi utför baserar sig på en så kallad intresseavvägning. Detta gäller exempelvis den behandling vi utför för att kunna skicka erbjudanden till dig om våra varor och tjänster samt för att göra en begränsad segmentering av kunder, t.ex. baserat på totala inköpssummor. 2Systrar.se behandlar inte känsliga personuppgifter med stöd av en intresseavvägning och utför ingen behandling som utgör profilering med stöd av en intresseavvägning.

6.4 I vissa fall kan vi ha en rättslig förpliktelse att behandla dina personuppgifter. Detta gäller till exempel för den behandling av personuppgifter som vi utför för att kunna uppfylla bokföringslagens krav.

6.5  Vi ser till att dina personuppgifter alltid är skyddade hos oss, och att behandlingen följer både gällande dataskyddsregler, interna riktlinjer och rutiner. Vi har även utsett dataskyddsombud som granskar att dessa regler följs. Du kan även när som helst be om att få dina uppgifter borttagna. Dina uppgifter sparas i den mån som de behöver användas men raderas efter ett tag, som längst efter 365 dagar. Du har även bland annat rätt att beställa hem ett registerutdrag med dina personuppgifter, som till exempel namn och kontaktuppgifter och köphistorik eller korrigera redan befintlig information genom ”Mina sidor”.